Nowa wersja Comarch ERP Optima 2020.6.1 – jest już dostępna

optima 2020.6.1

Szanowni Państwo!

Z przyjemnością informujemy, że jest już dostępna nowa wersja Comarch ERP Optima 2020.6.1.

Nowa odsłona systemu Comarch ERP Optima to przede wszystkim wprowadzenie bezpośredniej wymiany danych z bankiem Citi Handlowy, możliwość generowania i wysyłania plików JPK_V7 do Ministerstwa Finansów oraz wyliczenie ulgi na złe długi w podatku dochodowym. Umożliwiliśmy oznaczenie rodzajów dni wolnych w planie pracy i wykazywanie ich na wydruku karty pracy, a także udostępniliśmy szybki dostęp do informacji o zaległych płatnościach.

Blisko 70  nowości i ulepszeń, które wprowadzono w nowej wersji sprawią, że praca z programem stanie się jeszcze szybsza i łatwiejsza.

Zmiany w nowej wersji Comarch ERP Optima związane z przepisami:

  • Umożliwiono generowanie i wysyłkę plików JPK_V7 do Ministerstwa Finansów.
  • Umożliwiono wyliczenie ulgi na złe długi w podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz prawnych (CIT).
  • Dodano nowe formularze zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 umożliwiające skorygowanie podstawy obliczenia podatku o kwotę ulgi na złe długi.
  • Umożliwiono eksport Faktur Sprzedaży oraz korekt do Faktur Sprzedaży na Platformę Elektronicznego Fakturowania (PEF).

Nowości Comarch ERP Optima 2020.6.1, które zasługują na szczególną uwagę:

  • Wprowadzono możliwość bezpośredniej wymiany danych z bankiem Citi Handlowy.
  • Umożliwiono szybki dostęp do informacji o zaległych płatnościach.
  • Rozszerzono współpracę Comarch ERP Optima z terminalami płatniczymi o model Ingenico Desk 3200 obsługiwany przez First Data Polcard.
  • Wprowadzono wydruki w języku angielskim dla Rezerwacji Odbiorcy, Faktur Pro Forma, Faktur Zaliczkowych, Faktur VAT Marża, Faktur Sprzedaży oraz dla korekt do tych dokumentów.
  • Wprowadzono sygnalizowanie o zbliżających się brakach towarów na magazynie oraz informację o stanie towaru na pozycji dokumentu.
  • Umożliwiono dodawanie plików do modułu Obieg dokumentów bezpośrednio z dokumentów handlowych, magazynowych i księgowych korzystając z metody „przeciągnij i upuść”.
  • Z poziomu Biura Rachunkowego wprowadzono możliwość seryjnego generowania odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
  • Wprowadzono oznaczenie rodzajów dni wolnych w planie pracy oraz wykazywanie ich na wydruku karty pracy.
  • Umożliwiono przeliczenie podstawy zasiłku, która jest przepisywana z poprzedniego rozliczenia nieobecności w przypadku, gdy pomiędzy poprzednią, a bieżącą nieobecnością pracownik utracił prawo do dodatku.

Wprowadzono następujące funkcje poszerzające integrację z ERP 4.0:

  • W Analizach BI dodano raporty, które ułatwią firmom podjęcie decyzji o skorzystaniu z możliwości, które daje tzw. tarcza antykryzysowa. Pojawiły się również nowości i zmian w obszarze Kadr i Płac, m. in. zmiany w wyliczaniu rezerw urlopowych i czasu pracy, dodanie do raportów wymiaru etatu, urlopu planowanego, dodatków czy średniego zatrudnienia. Dodano również mniejsze nowości w innych obszarach takie jak atrybuty dokumentów Rejestrach VAT czy raport braków, korekty, kod dostawcy w Magazynach.