Nowa wersja Comarch ERP Optima 2023.0.1

Z przyjemnością informujemy, że jest już dostępna nowa wersja Comarch ERP Optima 2023.0.1.

Nowa odsłona systemu Comarch ERP Optima to przede wszystkim udostępnienie faktoringu dla dużych i średnich firm we współpracy z Comarch Apfino, rozwój współpracy z platformą wszystko.pl, nowa deklaracja CIT-8E wraz z załącznikiem CIT/EZ, możliwość przenoszenia danych kadrowo-płacowych między bazami, a także automatyzacja zwolnienia z opłacania składek na FP/FGŚP dla pracowników powracających z urlopów związanych z rodzicielstwem. W module Biuro Rachunkowe udostępniona została możliwość wysyłania wiadomości mailowych do Klientów z informacją o podatkach i składkach do zapłaty.

Ponad 90  nowości i ulepszeń, które wprowadzono w nowej wersji sprawią, że praca z programem stanie się jeszcze szybsza i łatwiejsza.

Zmiany w nowej wersji Comarch ERP Optima związane z przepisami:

  • Dodano nową deklarację CIT-8E wraz z załącznikiem CIT/EZ oraz wysyłką do systemu e‑Deklaracje.
  • Wprowadzono możliwość naliczania deklaracji rocznych PIT-8AR (12) i PIT-11 (29) na formularzach obowiązujących za rok 2022.
  • Umożliwiono naliczanie wynagrodzenia powyżej normy z uwzględnieniem dodatkowych elementów wynagrodzenia oraz w oparciu o normę wynikającą z art. 130 k.p.
  • Wprowadzono automatyczne zwolnienie z opłacania składek na FP/FGŚP za pracowników powracających z urlopów związanych z rodzicielstwem

Nowości Comarch ERP Optima 2022.5.1, które zasługują na szczególną uwagę:

  • Umożliwiono oznaczanie atrybutów jako nieaktywne.
  • We współpracy z Comarch Apfino dodano funkcję finansowania faktur (faktoringu) dla średnich i dużych firm.
  • Umożliwiono generowanie linku do płatności online na fakturach sprzedaży.
  • Uruchomiono integrację z usługą Pocztex 2.0.
  • Na zleceniu serwisowym umożliwiono wskazanie partii dostaw pobranych części, które wykorzystywane są do realizacji zlecenia.
  • Wprowadzono możliwość określenia harmonogramu na pozycji księgowania okresowego.
  • Dodano wzorcowe zestawienia księgowe oraz plan kont dla organizacji pozarządowych.
  • Z poziomu modułu Biuro Rachunkowe wprowadzono możliwość wysyłania wiadomości mailowych do Klientów z informacją o płatnościach do urzędów skarbowych i ZUS.
  • Dodano funkcjonalność pozwalającą na przenoszenie danych kadrowych
    i płacowych
    pomiędzy bazami.
  • Umożliwiono szyfrowanie wydruków PDF dla pracowników własnym hasłem.

Wprowadzono następujące funkcje poszerzające integrację z ERP 4.0:

  • W Analizach BI kontynuowano dalszy rozwój raportów z obszaru Kadr i Płac m.in. w zakresie nadgodzin, ich kosztu czy progów podatkowych. Z innych obszarów rozbudowano raporty związane z Rezerwacjami Odbiorców i opisami analitycznymi. Wprowadzono również szereg optymalizacji, które wpłyną na czas otwierania raportów płatności na dzień i zawierających atrybuty.