Nowa wersja Comarch ERP Optima 2020.0.1 już dostępna

Szanowni Państwo!

Z przyjemnością informujemy, że jest już dostępna nowa wersja Comarch ERP Optima 2020.0.1.

Nowa odsłona systemu Comarch ERP Optima 2020.0.1 to przede wszystkim wprowadzenie zmian wynikających z nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz i dostosowanie do pozostałych zmian w przepisach prawnych.

Ponad 70 nowości i ulepszeń, które wprowadzono w nowej wersji sprawią, że praca z programem stanie się jeszcze szybsza i łatwiejsza.

Zmiany w nowej wersji Comarch ERP Optima związane ze zmianami w przepisach:

  • Wprowadzono zmiany wynikające z nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych związane z obniżeniem progu podatkowego z 18% na 17%, podwyższeniem kosztów uzyskania przychodu oraz wyliczeniem zaliczek na PIT-36 z uwzględnieniem stawki 17,75%.
  • Dostosowano Comarch ERP Optima 2020.0.1 do Ustawy z dnia 9 sierpnia 2019r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, na mocy której od 1 listopada 2019r. dla transakcji dokonanych pomiędzy przedsiębiorcami będącymi podatnikami, w przypadku towarów wskazanych w nowym załączniku nr 15 do ustawy o VAT, należy stosować mechanizm podzielonej płatności.
  • Wprowadzono funkcjonalność, która umożliwia weryfikację rachunków bankowych kontrahentów w udostępnionym przez Ministerstwo Finansów Wykazie podatników VAT.
  • W przypadku kwartalnych deklaracji VAT-7K umożliwiono generowanie zapisów korekcyjnych związanych z zawiadomieniem VAT-ZD do poszczególnych miesięcy.

Nowości w Comarch ERP Optima 2020.0.1, które zasługują na szczególną uwagę:

  • Umożliwiono stosowanie w programie dłuższych haseł operatorów.
  • Wprowadzono możliwość naliczania zajęcia wynagrodzenia z uwzględnieniem wszystkich wypłat wypłacanych pracownikowi w danym miesiącu.
  • Umożliwiono import oraz eksport czasu pracy dla zleceniobiorców z/do arkusza Excel.
  • Dodano funkcjonalność blokady edycji czasu pracy za okres, w którym pracownik posiada naliczoną wypłatę etatową.
  • Dodano możliwość nadawania przesyłek za pośrednictwem InPost. Dostępne usługi to Paczkomaty InPost oraz dla zamówień realizowanych za pośrednictwem serwisu Allegro: Allegro Kurier24 InPost oraz Allegro MiniKurier24 InPost.
  • Wprowadzono funkcjonalność automatycznego numerowania dokumentów wewnętrznych w rejestrze VAT na podstawie numeru dokumentu pierwotnego.
  • W przypadku gdy termin płatności przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub na sobotę, umożliwiono liczenie ilości dni zwłoki od pierwszego dnia roboczego przypadającego po dniu wolnym.
  • Na wzorcu faktur cyklicznych umożliwiono wielokrotne dodawanie tego samego kontrahenta wraz ze wskazaniem dla niego różnych odbiorców, dzięki czemu możliwe jest fakturowanie np. sieci sklepów.

Wprowadzono następujące funkcje poszerzające integrację z ERP 4.0:

  • W module Analizy BI dodano raporty związane z PPK. Rozwinięto obszar Kadr i Płac o opisy analityczne oraz nowe atrybuty, m.in. zaksięgowanie listy płac. Poprawiono raporty Rozrachunków Księgowych oraz obsłużono zakazy magazynowe.